Als ik nieuwe mensen ga ontmoeten, zoek ik ze altijd even op van tevoren. Even het LinkedIn-profiel scannen. De eerste indruk ontstaat steeds vaker online. Alle reden om zorg te besteden aan je presentatie op social media.
Zorg voor een krachtig LinkedIn-profiel, dat je leukste, meest energieke en meest krachtige zakelijke zelf laat zien. Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik geef je 3 tips én een gouden regel.

1. Laat zien wie je bent met een krachtige LinkedIn-profiel-foto

Social media heten niet voor niets sociale media. Het is een online plek waar mensen communiceren met mensen. Verstop je dus niet achter je bedrijfsnaam of een flashy logo, laat zien wie jij als persoon bent.

En als je dan toch een foto uitzoekt, kies er één waarop je krachtige zakelijke zelf te zien is. Dat kan een professioneel geschoten profielfoto zijn, maar dat hoeft niet per se. Zolang het maar past bij wat jij uit wilt stralen.

2. Kiezen is kracht. Wees duidelijk over jouw unieke doelgroep.

Soms lijken social media wel een wedstrijd: wie heeft de meeste tweeps, contacten of vrienden? Laat je niet gek maken, ga voor kwaliteit! Maak in je profiel direct duidelijk op wie je je richt, zodat de juiste mensen zich met jou verbinden.

3. Vertel niet wat je doet, vertel waar je je klant brengt.

Je bent trots op je vak, je specialisme en je ervaring. Terecht. Toch is dat niet wat jou uniek maakt. Het gaat om het resultaat van wat jij doet, met jouw unieke aanpak, jouw visie, met jouw persoonlijke kwaliteiten. Beschrijf daarom niet enkel wat je doet, maar vooral wat je bereiken kunt voor jouw klanten of relaties.

Gelukt? Dan komt nu de gouden regel ..

Bewijs wat je beweert! Deel, informeer en amuseer.

Met een krachtig LinkedIn-profiel trek je de juiste relaties; mensen die passen bij jou en je business. Dat is mooi, maar dat ‘linken’ is maar het begin van de relatie.
De uitdaging is te bewijzen dat je staat voor wat je claimt in je powerprofiel. Hoe doe je dat? Door artikelen, blogs, links, video’s of foto’s te delen waar jouw relaties echt iets aan hebben. Omdat ze van je leren of, net zo belangrijk, omdat je ze soms even laat glimlachen.

———-

Vind je het lastig je organisatie of bedrijf goed op de kaart te zetten bij je doelgroep? Wil je eens sparren over jouw profilering? Ik help je graag.

Eerst even zien wie ik ben: dit is mijn LinkedIn-profiel linkedin.com/in/inekekouwenberg/

Spreekt mijn profiel je aan? Bel me dan voor een gratis oriëntatiegesprek (06-171 24 715) of mail naar ineke@tikvoorcommunicatie.nl.