Een krachtig profiel is mooi, maar niet genoeg om echt iets te bereiken met Social Media. Daarvoor moet je actief zijn. Content plaatsen! Liefst iets dat prikkelt, informeert of amuseert. Ik geef je 9 x inspiratie voor effectieve content op LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Instagram etc. etc.

1. Breng nieuws

maak jezelf tot nieuwsbron voor je volgers. Abonneer je op berichten van relevante nieuwssites of zoek actief naar berichten die te maken hebben met ontwikkelingen op jouw vakgebied. Vergeet de bronvermelding niet!

2. Serveer nieuws met een sausje

een beter idee: laat je expertise zien door nieuws van anderen te voorzien van een sausje: jouw expertise en specifieke aanpak. Dat kan een kritische noot zijn, een aanvulling of een vertaalslag naar de praktijk.

3. Plaats prikkelende quotes

zet je volgers even stil met een mooie of opvallende uitspraak. Liefst van jezelf, maar een ander quoten kan natuurlijk ook. Het mooiste is als je de quote in een plaatje verwerkt. Dan wordt het eerder gedeeld.

4. Verras met tips en trucs

een handige tip voor elke dag is altijd welkom. En echt, jij zit boordevol weetjes en trucs waar een ander iets aan heeft.

5. Doe een aanbeveling

heb je een fijne samenwerking gehad? Beveel de collega-ondernemer dan aan op LinkedIn. Dat is niet alleen aardig, de kans is groot dat hij of zij je ‘terugaanbeveelt’. Dat is dus gratis reclame die vanzelf in de tijdlijn van je volgers belandt.

6. Veroorzaak een glimlach

Lardeer al je verantwoorde posts eens met wat grappigs. Een luchtig filmpje, een grappig statement. Je volgers zullen je dankbaar zijn als je ze zomaar even laat lachen.

7. Deel iets persoonlijks

Je bent een professional, maar ook een echt en uniek mens. Dat mag je best eens laten merken. Sterker nog, door af en toe iets persoonlijks te delen versterk je de band met je volgers.

8. Stel een prangende vraag

Een discussie in gang zetten is niet makkelijk. Maar waarom zou je het niet proberen? Misschien is het in jouw vakgebied heel effectief om het gesprek tussen je volgers te faciliteren.

9. Gebruik beeld, beeld, beeld en video

Social Media worden steeds meer beeldend. Facebook negeert berichten met enkel tekst zelfs bijna helemaal. Dus wil je aandacht, zorg dan voor beeld! Een sterke foto, tekst als plaatje of een korte video doet wonderen.

Ben je toe aan een echt plan?

Business team showing thumbs upWil je serieus aan de slag met Social Media en er écht iets mee bereiken?
Ik help je graag met een gericht Plan van Aanpak waarmee je jezelf en je business groots op de kaart zet bij je doelgroep. Uiteraard met een doordacht contentplan en een praktische communicatiekalender!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin