Je zou ze in al het online-geweld haast vergeten: papieren folders! Terwijl juist zo’n gevouwen A4-, A5- of A6-je kansen biedt die je online niet vindt.
Ik geef je de 5 W’s
(waarom, wanneer, wie, wat en waar) van opvallend effectieve folders.

Waarom?

Een folder verdubbelt je kans op effectief contact

Online media zijn vluchtig. Een folder niet. Die verdwijnt vaak in de map of tas van de ontvanger. Maar, dat is het mooie, die folder komt er ook weer uit! Of het nu per ongeluk is of expres, je doelgroep ziet je folder minimaal twee keer.
Een folder zorgt dus (minimaal) voor een verdubbeling van je kans op een effectief contact.

Wanneer?

Een folder geeft je boodschap de ruimte

Soms heb je net iets meer uit te leggen. Over de unieke methode die je hanteert of de oplossingen die je biedt, bijvoorbeeld. Dat is het moment om een gerichte, opvallend goede folder te maken. Je kunt er namelijk net iets meer op kwijt dan op een visitekaartje.

Wie?

Je overtuigt jouw doelgroep met een gerichte, onweerstaanbare folder

Je maakt pas een folder als je weet wie en wat je wilt bereiken. Welke boodschap wil je overbrengen aan wie? En tot welke actie wil je de lezer verleiden?
Richt alles – ontwerp, tekst én beeld – op jouw specifieke doelgroep. Zo maak je je folder(aanbod) overtuigend en onweerstaanbaar.

Wat?

Een effectieve folder is aantrekkelijk, bondig en doelgericht

e mogelijkheden mogen dan eindeloos zijn, je folderteksten niet! Een effectieve folder heeft een aantrekkelijk ontwerp met goed beeld en een bondige, doelgerichte tekst.
Doelgericht. Dat betekent dat je niet schrijft om de lezer te informeren, maar om te activeren.

Waar?

Bied je folder aan waar je doelgroep is

Het folderrek van de Kamer van Koophandel kan dé plek zijn waar je doelgroep je vindt. Of de wachtkamer van de huisartsenpraktijk, bijvoorbeeld. Je kunt je folder natuurlijk ook opsturen of laten verspreiden met een huis-aan-huisblad of vakblad o.i.d.
Maar, zelf overhandigen blijft het meest effectief. Dus als het even kan, neem je folders mee naar afspraken en netwerkbijeenkomsten en geef ze zelf. Natuurlijk met een persoonlijk verhaal. Dat werkt!

Een opvallend effectieve folder
. wordt als vanzelf (aan)gepakt,
. wordt gelezen en herlezen,
. stimuleert tot actie en
. maakt van een lezer een prospect en
  van een prospect een klant
.

——–

 

Over Ineke

Ineke Kouwenberg is een betrokken en creatieve communicatieadviseur met een talent voor tekst. Met haar TIK voor Communicatie helpt ze gedreven organisaties om doelgroepen te raken en mensen in beweging te zetten. Met heldere communicatie, slimme online media en rake tekst.  Zodat jij werkelijk een verschil kunt maken voor je mensen, je relaties en je klanten of cliënten.

Contact

Bezoek TIK voor Communicatie
BINK 36 - unit M2.17
Binkhorstlaan 36, Den Haag

tel. 06 - 171 24 715
ineke@TIKvoorCommunicatie.nl

postadres
Gele Lis 182
2498 BJ Den Haag

KVK 273 11 018
IBAN NL06 KNAB 0741 3643 95