Mijn moeder (86) gelooft niet in reclame. “Allemaal gebakken lucht!” roept ze dan. Toch kiest ze in de supermarkt altijd voor bekende merken. Want die zijn “écht beter” 😉 Ik probeer haar maar niet uit te leggen hoe ze aan die overtuiging komt.
Maar jou wel. Daarom dit artikel over merkwaarde, of .. hoe je lucht bakt.
Een merk is natuurlijk meer dan een leuke naam. Het staat ergens voor. Voor iets dat bepaalt wat mensen denken, voelen en vinden als ze je (merk)naam horen. Die inhoud is je merkwaarde. En die waarde kan je voor een groot deel zelf bepalen. Dat doe je zo:
1. Begrijp wat je doelgroep beweegt.
Ontdek wat voor jouw doelgroep relevant is. Zo relevant dat ze er aandacht, tijd én geld voor over hebben.
2. Begrijp wat jou beweegt.
Ontdek wat voor jou en je business relevant is; zo relevant dat je er een doel en voldoening in vindt.
3. Kies je merkwaarden.
Sluit aan bij de behoefte van je doelgroep, maar probeer niet iets te zijn wat je niet bent.
4. Laat je merkwaarden doorklinken in alles wat je doet.
Hoe consistenter je bent in je presentatie en communicatie, hoe overtuigender je verhaal.
5. En als je nu geen merk hebt?
———————
Zin in een partijtje luchtbakken?
Maak nu een afspraak voor een gratis inspiratiegesprek en
. ontdek je merkwaarde
. en ten minste twee tips hoe je je merkwaarden nog beter inzet
. zodat je meer bereikt!