Je website. Dat is dè plek waar je 24 uur per dag jezelf en je business kunt laten zien. Dat is mooi, maar het werkt natuurlijk alleen als  jouw unieke doelgroep je website ook echt regelmatig bezoekt. In dit blog vind je 5 tips waarmee je meer bezoekers krijgt op je website.

1. Strooi met je webadres.

Laat bij al je contacten, on- en offline, je webadres achter. Zet het prominent op je visitekaartje, in de afzender van je e-mails, in je profielen op social media etc etc.
Overigens: je wordt eerder teruggevonden als je een eenvoudige en logische url hebt. Liefst zonder streepjes, vakjargon of lastig te spellen woorden.

2. Gebruik goede zoekwoorden.

Zorg dat je gevonden wordt door zoekmachines, dan vinden jouw googelende klanten je zeker. Hoe doe je dat? Zorg dat je weet welke unieke zoektermen jouw doelgroep gebruikt en verwerk juist die termen in de titels en introductieteksten van je webpagina’s.*

3. Schrijf boeiende blogs.

Geef je bezoeker een reden om terug te komen. Schrijf zeer regelmatig boeiende blogs. Of publiceer vlammende video-logs. Zo laat je steeds weer zien wie je bent en waar je voor staat.
En het mooie is: zoekmachines houden het meest van websites die vaak iets nieuws te melden hebben.

4. Zorg dat je zichtbaar bent op social media.

Vrienden, volgers, relaties, relaties van relaties … je reikwijdte op social media kan gigantisch zijn. Gebruik die kracht om mensen naar je site te ‘lokken’. Je kunt een boeiend blog onder de aandacht brengen, je nieuwe video aankondigen of een prikkelende quote plaatsen. Je zorgt natuurlijk altijd dat je post of tweet een link naar je site bevat.

5. Zorg voor onderlinge verwijzingen.

Werk je regelmatig samen met collega-ondernemers? Dan is het een goed idee om op jullie sites naar elkaar te verwijzen. Zo help je elkaar aan meer geïnteresseerde bezoekers.
Ook mooi: hoe meer verwijzingen er bestaan naar jouw site, hoe hoger je scoort in Google.

Dit zijn 5 tips, er zijn er nog veel meer te bedenken. Wat is jouw gouden tip?
Ik hoor het graag!
(Ennuh … vergeet niet bij je reactie ook je eigen webadres te vermelden 😉 )

———-
* Lees ook het blog over webteksten en zoekmachines.