5 Briljante lessen van Blendle

5 Briljante lessen van BlendleAls je iets schrijft wil je ook dat mensen het lezen. Toch? Ik was laatst bij een dominee, die z’n kerkblad niet gelezen kreeg. Een ondernemer vroeg om hulp, omdat z’n nieuwsbrief niet aansloeg.
De dominee en de ondernemer kregen van mij hetzelfde advies: “abonneer je op Blendle!”. Waarom? Omdat ik wilde dat ze vijf briljante lessen zouden leren …

les 1. De vraag is niet wat wil jij vertellen, maar: wat wil je lezer weten?!
Ik krijg elke dag twee(!) mails van Blendle. Toch irriteren ze me niet. Waarom niet? Omdat Blendle begrijpt wat me bezighoudt én waar ik dus meer over wil weten. Ze bieden me vaak de juiste artikelen over de juiste onderwerpen.
(Hoe ze dat voor elkaar krijgen? Door continu te monitoren wat wel én wat niet aanspreekt.)

les 2. Je verhaal verkopen? Begin met een ijzersterke kop!
Blendle 2 in beeldHoe boeiend de inhoud ook is, Blendle moet elk verhaal verkopen. Letterlijk. Ze moeten hun lezers steeds weer verleiden om door te klikken. En, dat lukt ze. Hoe?
Het zijn de koppen die ’t m doen. Ze prikkelen je nieuwsgierigheid, beloven een antwoord op je vraag, laten je glimlachen, maken je boos .. kortom, ze roepen emotie op.  En emotie, dat werkt!

les 3. Gebruik geen verkooptrucjes, wees open
Vertel open en eerlijk wat mensen kunnen verwachten: wat de investering in tijd en/of geld ze op gaat leveren én wat het ze kost. In de Blendle-mail staat een korte omschrijving van het artikel: wat levert het lezen je op? En je ziet direct hoeveel het kost om het verhaal lezen.

les 4. Maak het supermakkelijk
Mensen haken snel af, dat weten ze bij Blendle. Daarom maken ze het supermakkelijk mogelijk om op het aanbod in te gaan en het verhaal te lezen. Eén klik, meer is er niet nodig om een Blendle-artikel op m’n scherm te krijgen.

les 5. Kwetsbaarheid is kracht
Voordat Blendle over betalen begint mag je eerst een aantal artikelen gratis lezen. Gratis kennismaken, dus. Dat is een leuk gebaar, maar niet uniek.
Nee, wat mij zo charmeert aan Blendle is de knop ‘geld terug’. Heb je een artikel gelezen en vond je het eigenlijk het geld niet waard? Met één druk op de knop krijg je je geld terug. Zonder gedoe.
Als jij zo kwetsbaar durft te zijn .. dan durf ik je wel te vertrouwen.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin

Lees ook ..

Zo wordt je e-mail (wel) gelezen

374 mailtjes, dat was mijn inbox-score van vorige week. Hoeveel van die mailtjes heb ik echt gelezen? Misschien 1 op de 4 of 5? Dat is bij jouw relaties vast niet anders. Hoe zorg je dat je … lees verder

Vijf plakfactoren voor je website

Een paar seconden. Meer tijd heb je niet. Wegklikken of blijven? Die beslissing valt in een oogwenk. Om je doelgroep te bereiken, raken en overtuigen moet je zorgen dat ze een tijdje blijven … lees verder

Floating Social Media Icons by Acurax Wordpress Designers