Hoe je met Social Media in het nieuws komt

free publicity met Social MediaWat is jouw droomplek voor gratis publiciteit?
Wil je met je nieuwe dienst in een vakblad?
Of 
droom je van een expertplek aan tafel bij Humberto?

Wat je droom ook is .. gratis media-aandacht is onbetaalbaar. Maar niet onbereikbaar.
In dit blog: hoe je het nieuws haalt met Social Media.

Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube en Instagram, dat zijn de plekken waar een journalist anno 2016 nieuws vandaan haalt en waar een redacteur spraakmakende talkshowgasten vindt.
Social Media zijn uitgegroeid tot onmisbare nieuwsbronnen, dat lees je ook terug in het jaarlijkse mediaonderzoek #SMING15 van ING.

Als je gratis publiciteit wilt moet je dus zijn waar journalisten zoeken: op Social Media.
Maar hoe dan? En waar?
Dat ligt eraan wat je te vertellen hebt. Er zijn namelijk twee redenen om in de publiciteit te komen en die vragen allebei om een andere aanpak.

  1. Je haalt de media omdat je zelfs nieuws hebt of
  2. Je komt in de media omdat je specifieke expertise, visie en/of ervaring hebt en dus iets zinnigs kunt vertellen over het nieuws.

Zelf nieuws te melden?tijdschrift met jouw nieuws
Zo bereik je de juiste journalisten en redacteuren via social media

  • Vertaal je nieuws naar een kort bericht, bestaande uit:
    – 1 korte maar alleszeggende kopzin
    – een kernachtige samenvatting van 3 regels
    – niet meer dan 2 korte alinea’s met achtergrondinfo
  • Zorg voor relevant beeld bij je bericht;
  • Zet het bericht op je website;
  • Tweet, upload, post, blog en/of update je nieuws, via die Social Media die het beste passen bij je nieuws;
  • Vergroot je bereik, vraag je volgers het bericht te delen of te retweeten;
  • Tag specifieke media (zoals @rtllatenight of @karpervisonline) dan weet je zeker dat deze redacties je bericht onder ogen krijgen.

Talkshow - foto North CharlestonJe expertise laten zien?
Zo vinden de media-redacties jou!

  • Zorg voor een gericht, specifiek bio of profiel waaruit een journalist of redacteur direct je expertise herkent;
  • Zorg voor een goede, professionele profielfoto;
  • Blog, deel en tweet regelmatig over jouw expertise;
  • Reageer op de actualiteit en laat zien dat je een onderbouwde mening of bijzondere expertise hebt;
  • Wees bereikbaar. Zet je mailadres en je telefoonnummer in je profiel!

——————–

Samen doen?

Gratis publiciteit komt niet zomaar uit de lucht vallen, het vraagt om een doordacht plan, een gerichte boodschap en een uitgekiend (social)mediabeleid.

Bereik meer - foto Eric MantoothBen je er klaar voor om jezelf in de media te laten zien?
Met mijn TIK voor Communicatie help ik je graag om jou en je business op de kaart te zetten. Zodat je meer bereikt dan je wellicht durfde dromen.

Wil je ontdekken hoe dat werkt? Of eens (gratis) sparren over jouw business?
Bel me voor een vrijblijvende afspraak op 06-171 24 715 of
mail naar ineke@tikvoorcommunicatie.nl.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin

Lees ook ..

De 5 ingrediënten van een slim Social Media-plan

Twitter, YouTube, LinkedIn, Google+, Facebook, Instagram … allemaal prachtige media voor ondernemers waarmee je veel moois kunt bereiken. Als je maar slim te werk gaat. Volgens een goed doordacht … lees verder

Zo kom je (wel) in de krant .. in het vakblad, op radio of op tv

Stel je voor: de krant schrijft een uitgebreid artikel over jouw initiatief of in dat mooie vakblad staat een paginagroot interview met jou. Met een mooie foto! Media-aandacht is veel effectiever dan … lees verder

Social Media Widget Powered by Acurax Web Development Company