Effectief op LinkedIn? Blijf je zakelijke zelf!  

Effectief op LinkedIn? Blijf je zakelijke zelf!Natuurlijk zit je op LinkedIn. Maar doet het ook wat voor je? Veel mensen worstelen met hun online zichtbaarheid. Nergens voor nodig. Juist op het zakelijkste social medium van Nederland moet je vooral jezelf blijven. Je zakelijke zelf. Dat werkt echt.

Het is eigenlijk best grappig. Juist de leukste, meest ondernemende mensen schieten in de stress als ze zich moeten profileren op een netwerk als LinkedIn. “Wat moet ik daar dan delen?” vragen ze me licht wanhopig. Geen paniek. LinkedIn is het meest effectief als je jezelf bent, je zakelijke zelf. Wees vriendelijk en laat gewoon zien wie je bent en waar je blij van wordt.

Emotie als plakfactor

Je zakelijke zelf is een echt mens. Een mens met passies en emoties. En het mooie is, juist emotie is een fantastische plakfactor. Ik bedoel: een post die emotie oproept heeft veel meer impact op de lezer dan een droge, zakelijke of commerciële mededeling. Vier voorbeelden van hoe je je zakelijke zelf laat zien:

#trotsop

Bescheidenheid is een mooie eigenschap, maar als ondernemer heb je er weinig aan. Heb je iets moois gemaakt, iets nieuws gedaan of een mijlpaal bereikt .. deel het! Zo’n blije post (emotie!) is aanstekelijk, de lezer krijgt zo direct een positieve associatie met jou en je expertise.

#durftevragen

Een ander helpen, dat voelt altijd goed. Geef je relaties een kans je behulpzaam te zijn door een vraag te stellen. Vraag naar ervaringen, meningen of tips.

Bijkomend voordeel: vragen bereiken al snel heel veel mensen, relaties van relaties. Dat is dus ook goed voor je online zichtbaarheid.

#like_and_share

Lees je een leuk artikel of een goed blog, ben je het helemaal eens met een post van je relatie .. laat het weten. Deel de artikelen en blogs, like de posts. Zo complimenteer je de auteur van de content, help je je collega’s in je netwerk en geef je een goed beeld van jouw interesse en expertise ligt.

Hoe meer je een ander een podium gunt, hoe meer je zelf een podium krijgt. Klik om te Tweeten

#tagjerelatie

Wees gul. Betrek je relaties zichtbaar in je LinkedIn-activiteiten. Tag je collega in je bericht over een mooie samenwerking, tag je relatie in een aanbeveling etc. etc. Je zult zien: hoe meer je een ander een podium gunt, hoe meer je zelf een podium krijgt.

Probeer het eens: elke dag één reactie of post, zo recht vanuit je zakelijke zelf. Je zult zien dat het makkelijker wordt en dat je steeds meer (mensen) bereikt. Ik kijk naar je uit!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin

Lees ook ..

Hoe wil jij bekend staan? De 5 bouwstenen van een ijzersterke reputatie

Of je nu een product, een dienst of een verhaal wilt verkopen, mensen moeten je vertrouwen. Anders krijg je ze niet mee. Vertrouwen heeft alles te maken met hoe je bekend staat, je reputatie. Het … lees verder

De 5 geheimen van overtuigende webteksten

Online marketing heeft één groot nadeel: je bent er zelf niet bij. De tekst van je mail, blog of webpagina moet dus raak zijn en in één klap overtuigen. Met precies de juiste woorden. Lastig? Ja! … lees verder

Animated Social Media Icons by Acurax Responsive Web Designing Company