Maximale zichtbaarheid. Dat is het ultieme doel dat veel businessgoeroes je voorschotelen. Als je maar zorgt dat je op zoveel mogelijk plekken aanwezig bent, online en offline, dan komen de klanten vanzelf.
Dat klopt … bijna.

Zichtbaarheid is alleen effectief als je precies weet wat je ermee wil bereiken. Ik geef je 3 w’s van effectieve zichtbaarheid: weten, willen en waarmaken.

Weten

Wat wil je dat je doelgroep weet over jou of over je business?

Je hebt vast veel te vertellen, helaas onthouden mensen maar weinig. Meestal niet meer dan één of twee feiten. Wat onthouden ze over jou? Wat weten ze feitelijk over jouw bedrijf? Dat heb je zelf in de hand. Zolang je jezelf bewust en consequent presenteert. Online en offline.
Bepaal zelf wat mensen over je weten, zo schep je een helder beeld dat onthouden wordt.

Willen

Waarom zouden mensen juist met jou in zee willen gaan?

Je bent waarschijnlijk niet de enige aanbieder van jouw dienst of de enige expert op jouw vakgebied. Toch ben je uniek. Om je persoonlijkheid, je aanpak, je combinatie van kennis en ervaring enz. enz.
Wat zijn de beste redenen waarom jouw ideale klant met jou zou (moeten) willen werken? Wat in jouw persoonlijkheid, jouw aanpak, jouw ervaring .. wat maakt dat jouw aanbod zo mooi aansluit bij zijn of haar behoefte? Als je dat bepaald hebt, zorg je dat elke uiting, elke tekst en elke post die je plaatst daarbij aansluit. Zodat je steeds hetzelfde beeld neerzet. Altijd even deskundig, verrassend, vrolijk, degelijk of .. wat dan ook.
Als je altijd consequent hetzelfde beeld neerzet, trek je vanzelf de juiste mensen aan.

Waarmaken

Hoe weet je of je waarmaakt wat je jezelf belooft: dat je zichtbaarheid effect heeft?

Je kunt je effectiviteit alleen meten als je van tevoren bedacht hebt wat je wilt bereiken. Wat voor reactie verwacht op je communicatie-activiteiten? Wil je bezoekers op je website? Offerte-aanvragen? Gratis proefsessies? En hoeveel dan?
Hoe concreter je doel, hoe duidelijker het voor jezelf is hoe je wat je moet doen. En een concreet doel maakt ook dat het effect van je inspanningen meetbaar is. Zo weet je zeker of je goed bezig bent en of je waarmaakt wat je jezelf beloofde.
Als je precies weet wat je wilt bereiken, ga je vanzelf effectiever communiceren.

—–

Ben jij klaar om jezelf op de kaart te zetten?

Je begrijpt, ik ben ervan overtuigd dat je een goed en doordacht plan je helpt om maximaal zichtbaar te zijn én daar optimaal profijt van te trekken. Zodat klanten ‘als vanzelf’ naar je toekomen.
Met mijn TIK voor Communicatie help ik je graag zo’n plan te maken.

Laten we beginnen met een GRATIS inspiratiesessie, waarin

Afspraak button

je minimaal twee direct toepasbare tools krijgt om jouw business optimaal en effectief zichtbaar te maken bij jouw doelgroep.

Klik op onderstaande button, dan krijg je direct toegang tot mijn agenda om een afspraak te maken. Ik kijk naar je uit!