Bloggen is hot. Elke dag start wel iemand een nieuw expertblog. Je moet dus zorgen dat jouw blog eruit springt, dat je blog briljant is. Met een waardevolle inhoud, een doordachte opbouw en een eigen, authentieke stijl.
Hoe je dat voor elkaar krijgt? Om te beginnen moet je zorgen dat je de volgende blogblunders nooit (meer) maakt. 

BLOGBLUNDER 1

Voor iedereen schrijven

Een blog voor iedereen is een blog voor niemand. Zo simpel is het.
Verdiep je in je ideale lezer: wat vindt, weet, vraagt hij of zij? Waar lopen ze tegenaan? Wat willen ze weten? Als je daarop inspeelt schrijf je een sterk blog. En het leuke is:

een briljant blog reikt veel verder dan die ene ideale lezer.

BLOGBLUNDER 2

Verkeerd-om schrijven 

Beginnen met een inleiding als opmaat naar een heus betoog … dat is dé manier om je lezer weg te jagen. Een blog is geen artikel voor de zaterdagbijlage, je krijgt geen tijd om rustig op te bouwen.
Een briljant blog staat vanaf zin 1! 
Laat direct zien waar het blog over gaat en geef al in de kopregel de clou weg. Zo prikkel je je bezoeker om te gaan lezen en krijgt een wegklikkende lezer toch je boodschap mee.

BLOGBLUNDER 3

Een verkooppraatje houden

Natuurlijk wil je met je blog iets verkopen. Je mening, je expertise of misschien zelfs wel producten en diensten. Daar is niks mis mee, zolang je blog er maar niet over gaat.
Een briljant blog geeft antwoord op een vraag van je lezer, helpt om een mening te vormen of een probleem op te lossen.
En echt, zolang jij maar vaak genoeg briljant blogt, verkoopt je product of dienst zichzelf wel ?

BLOGBLUNDER 4

Over jezelf praten

Sommige bloggers willen geen producten of diensten laten zien, maar vooral zichzelf. Ze vertellen waar ze gewerkt hebben, hoeveel ervaring ze wel niet hebben etc. etc. Dat mag best, maar alleen als het noodzakelijk is voor je betoog. En ultrakort!
Nog beter is: niks over jezelf te vertellen.

Laat je blog voor je spreken. Een briljant blog is zelf het bewijs van jouw kennis en kunde.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin