De grootste blogblunders én hoe je ze voorkomt!

blogblunders-foto-cc-l-viera-de-carvalho

Bloggen is hot. Elke dag start wel iemand een nieuw expertblog. Je moet dus zorgen dat jouw blog eruit springt, dat je blog briljant is. Met een waardevolle inhoud, een doordachte opbouw en een eigen, authentieke stijl.
Hoe je dat voor elkaar krijgt? Om te beginnen moet je zorgen dat je de volgende blogblunders nooit (meer) maakt. 

BLOGBLUNDER 1
Voor iedereen schrijven Een blog voor iedereen is een blog voor niemand. Zo simpel is het.
Verdiep je in je ideale lezer: wat vindt, weet, vraagt hij of zij? Waar lopen ze tegenaan? Wat willen ze weten? Als je daarop inspeelt schrijf je een sterk blog. En het leuke is: een briljant blog reikt veel verder dan die ene ideale lezer.

BLOGBLUNDER 2
Verkeerd-om schrijven Beginnen met een inleiding als opmaat naar een heus betoog … dat is dé manier om je lezer weg te jagen. Een blog is geen artikel voor de zaterdagbijlage, je krijgt geen tijd om rustig op te bouwen.
Een briljant blog staat vanaf zin 1! 
Laat direct zien waar het blog over gaat en geef al in de kopregel de clou weg. Zo prikkel je je bezoeker om te gaan lezen en krijgt een wegklikkende lezer toch je boodschap mee.

BLOGBLUNDER 3
Een verkooppraatje houden Natuurlijk wil je met je blog iets verkopen. Je mening, je expertise of misschien zelfs wel producten en diensten. Daar is niks mis mee, zolang je blog er maar niet over gaat.
Een briljant blog geeft antwoord op een vraag van je lezer, helpt om een mening te vormen of een probleem op te lossen.
En echt, zolang jij maar vaak genoeg briljant blogt, verkoopt je product of dienst zichzelf wel 😉

BLOGBLUNDER 4
Over jezelf praten Sommige bloggers willen geen producten of diensten laten zien, maar vooral zichzelf. Ze vertellen waar ze gewerkt hebben, hoeveel ervaring ze wel niet hebben etc. etc. Dat mag best, maar alleen als het noodzakelijk is voor je betoog. En ultrakort!
Nog beter is: niks over jezelf te vertellen.
Laat je blog voor je spreken. Een briljant blog is zelf het bewijs van jouw kennis en kunde.

PS
Ben je niet zo’n briljante blogger? Dan is TIK’s blogservice wellicht een briljant idee!
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin

Lees ook ..

(Wat) moet ik op Twitter?

Veel ondernemers vinden dat ze 'eigenlijk iets moeten met Twitter'. Maar wat? Dat bleek uit het onderzoek dat ik vorig jaar uitvoerde onder zelfstandig ondernemers. Die onzekerheid is niet vreemd. … lees verder

5 tips om je succesvol te presenteren op een netwerkevent

Netwerken. Heel wat ondernemers hebben er een hekel aan. Ze zien er tegenop zichzelf te moeten verkopen met snelle babbels en slimme praatjes. Dat is nergens voor nodig. Met deze 5 tips presenteer je … lees verder

Social Media Icons Powered by Acurax Web Design Company